Kenapa Kita Tidak Boleh Bertentang Mata Dengan Gorila?

Kenapa Kita Tidak Boleh Bertentang Mata Dengan Gorila?| Kami bongkarkan mengenai gorila, baca selanjutnya.


Kenapa Kita Tidak Boleh Bertentang Mata Dengan Gorila?


Tahukah Rakyat Malaysia bahawa kita tidak boleh membuat ''eye-contact'' dengan Gorila? ''Eye-contact adalah kita memandang tepat ke dalam gorila itu tadi dan gorila itu juga akan memandang kita? Tahukah anda bahawa jika kita memandang tepat ke arah mata gorila akan membahayakan nyawa anda? Alasannya?




Malahan, Zoo Di Luar Negara, Amsterdam telah mencipta kaca mata (spek mata) untuk menghalang pandangan mata kita daripada melihat mata Gorila secara tepat. Walaupun demikian, si pemakai spek mata ini boleh melihat dengan jelas gorila. Cuma di luar kaca itu terdapat gambar mata yang dikhaskan reka bentuknya seolah-olah memandang ke tempat lain.

Antara faktor kita tidak boleh memandang Gorila tepat pada matanya kerana. kemungkinan besar Si Gorilla akan menyerang anda. Ini berlaku di luar negara dan terdapat beberapa Zoo yang telah menggunakan spek mata yang telah ditunjukkan dalam gambar di atas. Ini berikutan kes seorang wanita yang telah memandang tepat mata Gorila yang terlepas daripada Zoo dan diserang oleh Gorila tersebut.


Soalan Berfikir Aras Tinggi: Apakah Nama Gorilla Di Malaysia yang susah dijaga sekadar rambutnya?

P/s: Barangkali Gorila tu jatuh cinta dengan awek tu, dan segan sehingga terpukul kot :p