ALVIN TAN PERSENDA MUSLIMAH MENUTUP AURAT

Alvin Tan Celaka
Setelah kontroversi celupar Azwan Ali yang mendapat kritikan keras netizen.. kini Alvin Tan, pula mengulangi perkara yang sama. Blogger kontroversi dan biadap itu, kembali mencetusan amarah orang ramai terutamanya umat Islam, selepas memuat naik kenyataan berbentuk provokasi yang mempersenda pemakaian muslimah.

Alvin mempertikaikan mengapa golongan muslimah memakai baju lengan panjang, seluar panjang ketika berjogging atau berenang di kolam renang. Dakwanya, mereka saja mahu menunjuk alim tak bertempat.

Alvin Tan

"Yang saya tak faham, kenapa para muslimin bila berenang kat water park ataupun berjogging selalu pakai baju lengan panjang dan seluar panjang, siap dengan tudung dan topi sekali?

"Dalam cuaca panas gila ini pun nak tunjuk alim? Lawak betullah. Orang lihat macam bodoh!

"Gunalah sikit otak itu. Bila ada cahaya matahari terik, kelembapan tinggi, kelompok orang ramai, dalam tudung itu apa jadi?

"Kutu-kutu, peluh, minyak kepala, kelemumur, rambut kotor berselerak, bau makanan/dapur, dan lain-lain, semua macam distim dalam ketuhar. Busuk, pengotor, jijik. Tak lain sangat dengan ko-nek tak sunat!

"Seriously man, jogging with long sleeves and long pants and tudung plus cap! What the fu-ck are they thingking?!" katanya. 

Walaupun begitu, ada segelintir individu yang berbangsa Cina mengecam status si biadap itu.


"All muslim in this comment, saya minta maaf kepada you all. Not all Chinese like this. Maybe si Alvin ini tak ada kawan malay, that why update status bodoh macam ini. Saya rasa dia nak sangat famous kot. Pape pun hope you all jangan salah anggap terhadap all Chinese. 

"Ada Chinese yang baik dan hormat agama lain juga dan I know muslim berpakaian begini untuk menutup aurat dan one more thing, muslim memang cukup menjaga kebersihan. Pagi-pagi buta dah mandi, air sejuk pula tu. I satu rumah dengan muslim time at asrama. That why I know how muslim life. Gob bless," kata Winnie Soh yang mendapat 20,098 like. 

Selain Winnie, ramai lagi yang tampil mempertahankan kaum muslimah daripada dihina oleh Alvin.

- Thehypemedia.