Kisah wanita peniaga ayam yang membuat anda kagum dengan nya

Kisah ini amat sesuai dijadikan panduan dan teladan untuk semua orang, inilah  nilai murni yang di tunjukan wanita peniaga ayam ini.

Aku nak citer sikit pasal kisah peniaga ayam di kelantan. 

Aku ikut wife aku beli ayam seekor di pasar. Then wife aku ni jenis tanak kaki dan bhg2 dalaman ayam tu. 

Peniaga ni asingkan la kaki ayam dan bhg dalaman ayam tu. 

Masa wife aku nak bayar, peniaga tu pun cakap kt wife aku lebih kurang macam ni... "dik, yg kaki dgn hati ayam ni akak simpan dan bahagi2 kt org ye. Minta izin dulu dgn adik ni. mtk halal ye..."

Itulah first time aku jumpa peniaga ayam minta izin dgn pelanggan dia utk ambik bhg2 dalaman dan kaki ayam. 

Benda nampak kecik, tapi akak tu ambik berat sgt benda2 mcm tu pasal benda tu hak org lain walaupun kita sendiri yg tak nak. Sebab kita beli dgn harga timbangan seekor ayam.


Respek dan puji akak jual ayam tu.

Semoga apa yang di tunjukan wanita ini memberi seribu makna buat semua orang - Credit Fb Sukan Star